-
PAYAL ARORAパヤル・アローラデジタル人類学者PAYAL ARORAパヤル・アローラデジタル人類学者
デジタル人類学者であり、受賞歴のある「The Next Billion Users」(ハーバード大学出版局)をはじめとする本の著者。また、デジタルストーリーテリング組織「Catalyst Lab」の創設者であり、欧米以外の地域における未来とAIについて考えるイニシアチブ「FemLab.Co」の共同創設者でもある。エラスムス・ロッテルダム大学で教授としてTechnology, Values & Global Media Culturesの講義を担当している。世界中の低所得者層のコミュニティにおける倫理的なAI、インクルーシブデザイン、ユーザーエクスペリエンスを専門分野とし、10年以上のフィールドワークの経験がある。フォーブス誌によって「next billion champion(次なる10億人のチャンピオン)」と称され、技術改革にふさわしい人物と評価された。BBC、The Economist、Quartz、Tech Crunch、The Boston Globe、F.A.Z、The Nation、CBCなど、国際的なメディアによっても活動が取り上げられている。ユネスコ、KPMG、GE、HPなどの技術革新に関するコンサルティングを行っており、インターネットの未来について、TEDx講演を含め、世界54カ国で200以上の講演を行っている。コロンビア大学地球研究所やニューヨークのWorld Women Global Councilなどで役員を務める。インド人、アメリカ人、アイルランド人であり、現在はアムステルダムに在住。
Payal Arora is a digital anthropologist and author of several books including the award-winning “The Next Billion Users” with Harvard Press. She is the founder of a digital storytelling organization Catalyst Lab and co-founder of FemLab.Co, an initiative on AI & the future of work outside the West. She holds the title of Professor and Chair in Technology, Values and Global Media Cultures at Erasmus University Rotterdam. Her expertise lies in ethical AI, inclusive design and user experience among low-income communities worldwide and comes with more than a decade of fieldwork in such contexts. Forbes named her the “next billion champion” and the right kind of person to reform tech. Several international media outlets have covered her work including the BBC, The Economist, Quartz, Tech Crunch, The Boston Globe, F.A.Z, The Nation and CBC. She has consulted on tech innovation for diverse organizations such as UNESCO, KPMG, GE, and HP and has given more than 200 presentations in 54 countries including a TEDx talk on the future of the internet. She sits on several boards such as Columbia University Earth Institute and World Women Global Council in New York. She is Indian, American, and Irish and currently lives in Amsterdam.
-
HIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表/コマーシャルディレクターHIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表/コマーシャルディレクター
2000年フィナンシャル・タイムズ(FT)に入社。コマーシャル部門所属。2006年からFTのアジア地域のデジタルコマーシャルディレクターを務める。2007年1月から日本代表を兼任。2014年より現職。現在、東京で日本支社の陣頭指揮をとるとともに、アジア全域における広告営業を統括する。
She joined FT in 2000. She is a member of the com- mercial division and serves as a digital com- mercial director in the Asia region of FT since 2006. She also serves as the representative of Japan from January 2007. She is currently based in 2014. Currently, As well as overseeing advertising in all areas of Asia.