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YUKA ICHIKI一木 裕佳セガサミーホールディングス株式会社 CSR・SDGs推進室 副室長 / セガサミービジネスサポート株式会社 代表取締役社長YUKA ICHIKI一木 裕佳セガサミーホールディングス株式会社 CSR・SDGs推進室 副室長 / セガサミービジネスサポート株式会社 代表取締役社長
多摩大学学長秘書を経て株式会社パソナで阪神・淡路大震災後の復興プロジェクトを担当。その後、株式会社ナムコ(現・株式会社バンダイナムコエンターテインメント)に入社。産官学連携事業や教育事業を立ち上げ、2011年に小学生向けの教科書を開発。異例のヒットを生み出す。その後、新規事業部のGMを6年担当。後に特例子会社取締役を経て2020年4月より現職。エンターテインメントグループにおけるCSR・SDGsの推進、ダイバーシティ関連では特に障がい者雇用・理解促進を特例子会社の代表取締役社長として連携した施策を推進。
Deputy General Manager of CSR/SDGs Promotion Office, Sega Sammy Holdings Corporation / President and CEO, Sega Sammy Business Support Corporation
After serving as a secretary to the President of Tama University, Yuka Ichiki worked at Pasona Inc. where she was in charge of reconstruction projects after the Great Hanshin-Awaji Earthquake. After that, she joined Namco Inc. (now NAMCO BANDAI ENTERTAINMENT INC.) and launched industry-government-academia collaboration business and educational business where she developed a textbook for elementary school students in 2011, which became an unprecedented hit. She then spent six years as General Manager of the New Business Division. She launched a game method consulting business and a venture collaboration project to utilize the talents of game creators in other fields. After serving as a director of NAMCO BANDAI WILL, a special subsidiary for employing people with disabilities, she was appointed to her current position in April 2020. She has been promoting CSR and SDGs in the Entertainment Group, and in the area of diversity, in particular, she has been promoting measures to employ and promote understanding of people with disabilities as a representative of a special subsidiary. She has also been involved in volunteer activities such as supporting people with disabilities for many years.
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SHINSUKE SHIMURA志村 真介DIALOG IN THE DARK JAPAN「対話の森」代表SHINSUKE SHIMURA志村 真介DIALOG IN THE DARK JAPAN「対話の森」代表
1962年生まれ。コンサルティングファームフェロー等を経て1999年からダイアログ・イン・ザ-ダークの日本開催を主宰。1993年、日本経済新聞の小さな記事にてウィーンで開催されていた視覚障害者が健常者を漆黒の暗闇の中を案内し対話をする「ダイアログ・イン・ザ-ダーク」(https://did.dialogue.or.jp)と出合う。感銘を受けてドイツ人の発案者・アンドレアス・ハイネッケに手紙を書き日本開催の承諾を得る。1999年日本初開催。視覚障がい者の新しい雇用創出を実現すると共に人が対等に楽しくコミュニケーションできるソーシャルプラットフォームとして世の中に提供し続けている。2009~2017年まで東京外苑前で常設。2013年からは積水ハウスとの共創プロジェクト「対話のある家」を大阪で開始。既に日本での体験者は23万人を超える。2017年から聴覚障害者が静けさの中を案内するダイアログ・イン・サイレンスを短期開催し1万人の体験者となる。2019年高齢者が案内するダイアログ・ウイズ・タイムを開催。2020年8月これらを統合したダイバーシティ&インクルージョンをダイアログミュージアム「対話の森」(https://taiwanomori.dialogue.or.jp/)を開設し現在に至る。著書:『暗闇から社会が変わる』ダイアログ・イン・ザ・ダーク・ジャパンの挑戦(講談社現代新書)
Born in 1962. After working as a consulting firm fellow, he has presided over Dialogue in the Dark in Japan since 1999. He met “Dialog in the Dark” (https://did.dialogue.or.jp), which was held in Vienna in a small article in the Nihon Keizai Shimbun in 1993, that visually impaired people guide people through the darkness of jet black and have a dialogue. He was so impressed and wrote a letter to the inventor in German, Andreas Heinecke, and obtained his consent to hold it in Japan. In 1999, he held it for the first time in Japan. It continues to provide the world as a social platform that enables people with equal and enjoyable communication while creating new jobs for the visually impaired. Permanently installed in front of Tokyo Gaien from 2009 to 2017. Since 2013, he started a co-creation project “House with Dialogue” with Sekisui House in Osaka. More than 230,000 people have experienced it in Japan. In 2017, a dialogue-in-silence has been held for a short period of time, which to guide people hearing-impaired people through the tranquility, and the number of people who experienced this would be 10,000. In 2019, he held a Dialogue With Time guided by the elderly. In August 2020, he established “Taiwa no mori” (https://taiwanomori.dialogue.or.jp/), so-called “Dialogue museum” that integrates these Dialoges of diversity and inclusion.
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KARIN MATSUMORI松森 果林ダイアログ・ミュージアム「対話の森」ダイアログ・イン・サイレンス アテンドKARIN MATSUMORI松森 果林ダイアログ・ミュージアム「対話の森」ダイアログ・イン・サイレンス アテンド
聞こえる世界と聞こえない世界をつなぐユニバーサルデザインアドバイザー。国際ユニヴァーサルデザイン協議会(IAUD)理事。
小学4年で右耳を失聴、中学から高校にかけて左耳も聴力を失う。筑波技術短期大学デザイン学科卒業。在学時代、東京ディズニーランドのバリアフリー研究をしたことがきっかけで「ユニバーサルデザイン」を人生のテーマとする。(株)オリエンタルランド等を経てフリーランスへ。聞こえる世界、聞こえない世界両方を知る立場から講演、大学講師、執筆等を中心に、分かりやすい情報の伝え方やコミュニケーション、利用しやすいモノやサービスのアドバイスを行う。さらに2017年には日本初となる、音のない世界で言葉の壁を超えた対話を楽しむエンターテイメント「ダイアログ・イン・サイレンス」の企画監修およびアテンドを行うなど活躍の場を拡げている。強みは「聞こえないこと」。Universal design adviser who connects the world of audibleness and the world of inaudibleness
Director of International Association for Universal Design (IAUD)When she was in the 4th grade, she lost her hearing of right ear.
She also lost her hearing of left ear during her junior high and high school days.
She graduated from design department, Tsukuba junior college.
When she was a college student, she did her research on barrier-free in Disneyland, which provided a sparkle for her to hold universal design as life theme.
After working for Oriental Land Co., Ltd., she became a free lancer.From the standpoint of knowing the world of both audibleness and inaudibleness, she mainly gives lectures, works as a university lecturer, and engages in writing activities. She also gives advice on how to convey easy-to-understand information, communication, accessible things and services.
And for the first time in Japan in 2017, she organized and supervise “dialogue in silence“ and worked as a caretaker there with expanding her activities.
“Dialogue in silence“ is an entertainment people can enjoy dialogue rising across the language barrier in a silent world.
Her strength is “not being able to hear.“ -
YUKAKO YAMAGISHI山岸 祐加子Glossy Japan 編集長/MASHING UP 編集長代理YUKAKO YAMAGISHI山岸 祐加子Glossy Japan 編集長/MASHING UP 編集長代理
広告代理店、女性誌の編集者を経て、2000年株式会社カフェグローブ・ドットコムに入社。日本の女性向けウェブメディアの草分け『cafeglobe(カフェグローブ)』(現在、MASHING UP)にて副編集長を担当。2009年、コンデナスト・ジャパンに入社し、ウェブ・エディター、プロデューサーとしてVOGUE JAPANのタイアップ、特集などを担当。2017年より(株)メディアジーンに入社し、マイロハス編集長をつとめる。
After working at an advertising agency and as an editor of a women’s magazine, Yukako joined cafeglobe.com, Inc. in 2000, where she served as deputy editor-in-chief of cafeglobe (now MASHING UP), pioneering web media for women in Japan. In 2009, she joined Condé Nast Japan and was in charge of collaboration and special feature with VOGUE JAPAN, as a web editor/producer. In 2017, she joined Mediagene, Inc. and has served as editor-in-chief of MYLOHAS.